Wednesday, August 6, 2014

SBB je politički brend


U „Izazovima političkog marketinga“, prof. dr. Besim Spahić ističe da su  premise svake političke stranke: Naučno-empirijski zacrtan i mjerljiv, te prije svega ostvarljiv politički program, koji je pored ostalog u funkciji kreiranja i stvaranja pozitivne atmosfere (social atmosphere design) za zdravu sopstvenu ekonomiju koja se može samoreproducirati  i na kojoj se jedino mogu kvalitetno temeljiti i socijala i kultura, pa i religija i politika, a sve to zbog općeg dobra naroda i države. 

Vodeći se tvrdnjama prof. Spahića, Savez za bolju budućnost BiH je politička partija koja ima i „naučno-empirijski zacrtan i mjerljiv, te prije svega ostvarljiv politički program…“, napravljen od strane eminentnih stručnjaka s područja ekonomije, prava, međunarodnih odnos i drugih oblasti.

Ekonomija je bila glavni motiv predizborne kampanje ove stranke na izborima 2010. „Kriza je šansa a ne katastrofa“, „Pobijedimo beznađe“, „Uspješan čovjek za uspješnu BiH“, samo su neki od slogana izborne kampanje SBB-a 2010. godine.

Prva kampanja političke partije osnovane netom prije Općih izbora u BiH 2010. ostala je zapamćena, kao kampanja bez „nultih“ govora, nerealnih obećanja, sa jasnim stavovima o kriminalu, korupciji, državnoj mafiji, nezaposlenosti, javnim radovima i sl.
Pred kraj mandata 2010.-2014. SBB ne participira u vlasti ni na jednoj razini, i prema broju osvojenih mandata je najjača opoziciona stranka u Federaciji BiH.

Kako je do sada bivalo, zastupnici opozicije u parlamentima služili su kao dizači ruku, za usvajanje ili ne usvajanje zakona upućenih u proceduru. Zastupnici SBB-a (naročito u Parlamentu Federacije),  pokazuju bosanskohercegovačkoj javnosti, šta je ustvari posao opozicije.
Pored konkretnih prijedloga, sugestija i primjedbi koje upućuju vladama, zastupnici SBB-a digli su na veći nivo kulturu komuniciranja u parlamentu, odijevanje, medijski nastup, pristupačnost…
U eri naprednog informacijsko-tehnološkog društva, stranački funkcioneri moraju biti informatički pismeni, upravljati društvenim mrežama, koristiti se e-mailom, skyp-om… a laptopi ispred zastupnika  SBB-a u Parlamentu Federacije, pokazatelj su da ova partija ide u korak s vremenom.

Standardi koje ova stranka postavlja u političkom sistemu Bosne i Hercegovine nisu slučajni.

Osnivač stranke, i kandidat za bošnjačkog člana Predsjedništva BiH, Fahrudin Radončić, vratio je vjeru Bosni i Hercegovini, da politika može, i mora biti naučno bazirana, analitička, planska, kreativna, kontrolirana i prije svega vizionarska djelatnost. Nastupilo je vrijeme za ljude od ideja, a ovom čovjeku, kao provjerenom biznismenu ih ne manjka.


Ivan Šiber u „Političkom marketingu“ ističe sedam osobina „psihološkog profila“ koje su poželjne za političkog kandidata:

  1. Politički eros – usmjeravanje libida na područje politike.
  2. Snažna ličnost – samosvjestan, samouvjeren i dominantan kandidat
  3. Otvorenost – spremnost na prihvatanje novih informacija, interpretacija, prilagođavanje.
  4. Vizija – vizija razvoja društva.
  5. Političko uvjerenje – interpretacija političke zbilje.
  6. Komunikacija s javnošću – politika je komunikacija.
  7. Politički stil odlučivanja – koncentracija moći i odlučivanja, jednosmjerna komunikacija, razgovor s distance ili dvosmjerna komunikacija, dijalog.
Dakle, predsjednik SBB-a ima svih sedam poželjnih osobina, političkog lidera, vizionara, državnika. Uspoređujući ga sa političkom konkurencijom na političkom tržištu Bosne i Hercegovine, jasno je da je idealnih kandidata sa svim poželjnim osobinama vrlo malo.

Na osnovu svega prethodno napisanog, postaje jasno da je SBB za vrlo kratko vrijeme postao svojevrstan brend.
„Brendiranje se ne svodi samo na sveprisutnost, vidljivost i funkciju, njegova suština je u emocionalnom povezivanju s ljudima i njihovim svakodnevnim životom“ (Žoel Degrip).  Kako se ova politička partija emocionalno povezali s ljudima i njihovom svakodnevnicom, ili kako su se ljudi sa svojom svakodnevnicom emocionalno povezali sa zastupnicima ove političke partije? Pitanje je s razlogom formulisano na ovakav način, jer se odgovor krije u DVOSMJERNOJ komunikaciji između Saveza za bolju budućnost BiH i građana.

UZ NAROD! moto je SBB-a promovisan na Konvenciji u martu 2014., stranačkom skupu u Zenici kojem je prisustvovalo više od deset hiljada članova i simpatizera stranke.

Nijedan zakon koji je išao na štetu građana SBB nije podržao u parlamentima, nijedna prijetnja nije zaustavila ovu stranku da traži usvajanje zakona koji će zaustaviti državnu mafiju i kriminal, niti jedna medijska hajka prema ovoj partiji nije umanjila entuzijazam njenih funkcionera za pokretanje javnih radova, masovnog zapošljavanja, niti izborna krađa, niti politički pritisci, nisu uspjeli, niti uspijevaju, zaustaviti jačanje probosanskohercegovačkog političkog brenda, sa simbolom sreće na logu (djetelina s četiri lista), i sa jakom željom za sretnog bosanskohercegovačkog čovjeka.




No comments:

Post a Comment